Korkealla yläilmoissa

Olipas kova homma valita kuvat tähän postaukseen eiliseltä. Kamerassa oli 140 uutta kuvaa, joten valinnassa vähän kesti ja en jaksanut illalla enää alkaa bloggailemaan.

Ihan alkuun kuva, joka herättää varmasti muistoja vuoden 2008 joulun täällä kanssani viettäneiden mielissä. Asuimme kuvassa näkyvässä Hotel Salisburyssä, joka sijaitsee korttelin päässä koulultani. Etsiskelin eilen apteekkia (jota pitäisi paremminkin kutsua sekatavarakaupaksi) ja meinasin jo tuskastua, kun niitä ei näkynyt koulun lähellä missään. Sitten muistin, että meillähän oli tapana käydä Salisburyn lähellä olevassa apteeksissa ostamassa kaikkea mahdollista kuten jouluvalot ja niinpä käppäilin 57th streetille. Matkalla apteekkiin ohitin tosiaan hotellimme ja Salisburyn edessä odotti valkoinen limusiini aivan kuten meidän reissumme viimeisenä aamunakin! Olimme tilanneet taksin, mutta saimme limusiinin. Voi sitä riemua! =)

Meillä ei ollut eilen tunteja koululla vaan läksimme heti päivän aluksi kohti Chinatownia koko luokan voimin opettajan johdolla. Olemme opiskelleet kiinalaista keittiötä tällä viikolla ja päätimme lähteä tutkimusretkelle New Yorkin kiinalaisalueelle.

Retki oli myös osa viikonlopun kotitehtäväämme, sillä meidän pitää kirjoittaa essee reissustamme ja tehdä ravintola-arvostelu paikasta jossa kävimme syömässä. Opettaja ehdotti, että alkaisimme tekemään esseet jatkossa blogin muotoon! :D Eli pitääköhän tässä vielä kolmas blogi pistää pystyyn!

On helppo palata retkemme tunnelmiin, kun tosiaan kamera räpsyi tiheään. Tuntui, kuin olisi matkustanu eri maahan, mutta matkaan kului vain parikymmentä minuuttia metrossa.

Chinatownin lisäksi poikkesimme lähellä sijaitsevaan Little Italyyn, jossa ihmiset istuivat ulkona nauttimassa lounasta miespalvelijoiden hyöriessä ympärillä.

Opettajamme kertoi, että hänen miehensä rakastaa seikkailuja ja on tutkinut Chinatownin läpikotaisin ja näin opettajammekin oli oppinut parhaat paikat ja kohteet. Niinpä meillä oli hyvä opas, joka johdatti meidät edulliseen ja herkulliseen ruokapaikkaan lounaalle.

Ruoka oli mahtavaa ja maistui erittäin hyvältä hyvässä seurassa. Tällaiset retket tekevät todella hyvää ryhmäytymsielle ja tutustuimme luokan kesken entistä paremmin eilisen aikana. Pöytäseurueessani ollut Ang sai onnenkeksin sisältä ihanan ajatelman, jonka painan syvälle mieleeni muistiin!

Ja tässä hän on, paljon kehuttu opettajani Nichole, jota pidetään koko Kaplanin parhaana opettajana.

Ja mun paras ystävä söpöläinen Angela kiinalaisen jäätelön kanssa :)

Ruuan jälkeen jatkettiin kierrosta ja käytiin kiinalaissiirtolaisten suosimassa puistossa. Miehet pelasivat siellä jotain peleja ja soittelivat erikoisia soittimia. Nuoret urheilivat ja hmmm.. en muista oliko puistossa naisia ollenkaan!

Chinatownin jälkeen käytiin katsastamassa Brooklyn bridge ja Manhattan Bridge, mutta emme vielä ehtineet sillalle kävelemään asti, sillä Kaplanin järjestämä happy hour oli taas alkamassa.

Pikatsekkaus metrokarttaan ja koulua kohti, jossa kokoontuminen oli.

Minä hyppäsin matkalla pois ja kävin kämpillä vaihtamassa siistimpää vaatetta päälle. Matkalla poikkesin New York Rangersien juhliin (vaikken tiennyt, että mistä lajista on edes kyse, hups. Luulin, että tyypit pelaa amerikkalaista jalkapalloa, mutta illalla telkusta taisi näkyäkin jääkiekkopeli... ja juhlissa pelattiin korista hirveän sekavaa!).

No joka tapauksessa olen New Yorkin puolella ja sain joukkueen julisteen juhlista, joka on seinälläni! :D

Piipahdettiin happy hourissa, jonne oli tullut hirveästi meidän koulun porukkaa eri Kaplanin toimipisteistä. Aika pian eriydyttiin kuitenkin viettämään aikaa väljemmille vesille meidän luokkalaisten kanssa. Olimmehan ihan innoissamme tästä päivästä, jonka aikana ryhmähenki oli päässyt huippuunsa.

Uusi ystäväni Ji kertoi meille 28 kerroksessa sijaitsevasta Rooftop Garden -nimisestä paikassa, jonka nettisivuilta löytyvät kuvat näyttivät huikaisevan mahtavilta. Soitettiin paikkaan ja kuulimme että sisäänpääsy oli maksuton, niin läksimme katsastamaan kattopuutarhan omin silmin.

Paikka oli hienoin ja ylellisin missä olen ikinä käynyt. Kuvassa näkyviä portaita pitkin pääsi ulos katolle, joka oli vähintään nähtyjen kuvien veroinen Manhattan-maisemineen!

Ja Empire State Building loisti kaikessa koreudessaan suoraan edessämme. Koska illalla oli kylmä, katolla jaettiin punaisia fleecetakkeja vieraille. Lempibiisini soivat kaiuttimista ja oli taas niin huippua kuin voi vain olla!

Lämmittimistä huolimatta ulkona ei tarennut olla kovin kauaa, mutta lattiasta kattoon näkyvistä ikkunoista oli yhtä hyvät maisemat. Oli käsittämätöntä, että tuollaiseen ravintolaan pystyi vaan menemään sisälle ilmaiseksi ilman että tarvitsi edes jonotttaa! Ehkä salaisuus piili siinä, että paikka vetää kerralla 1000 henkeä. Rooftop Gardenissa järjestetään myös viikonloppuisin brunssiaamiaisia ja päivällä on tarjolla lounasta, joten pitänee mennä joskus lämpimänä aurinkoisena päivänä katsastamaan maisemat päivänvalossa.

Rooftop Gardenin promokuvat täältä.