Ihmeellinen matka halki Key-saarien

Pakko alkaa pian nukkumaan sillä huomenna on aikainen herätys. Olemme saapuneet Key Westiin eli ihan Yhdysvaltojen eteläisimpään kärkeen ja olemme varanneet aamupäiväksi retken Meksikonlahden vesille. Matkustimme tänne majapaikkaamme pitkän saarijonon läpi ja maisemat olivat aivan ihmeelliset. Myös reissumaskottimme Winston pääsi ulkoilemaan vihdoin ja oli aika mielissään turkooseista maisemista, kuten me muutenkin!

Saavuimme kello neljän aikaan Key Westiin ja meitä odotti täällä kahden tähden travelodge -hotelli. Olin ihastuksissani huoneeseen päästyäni, sillä huone näytti jotenkin ihanan romanttiselta ja Floridaan sopivalta. Ystävillämme ei vain käynyt yhtä hyvä tuuri huoneen kanssa kuin meillä. He saivat kaksi huonetta, joissa häisi pistävä home ja vasta kolmannella kerralla (ilmanpuhdistusoperaatioiden ja kaikkien jälkeen löytyi siedettävänhajuinen huone heillekin). Kahden tähden paikat ovat tieten hieman arvaamattomia eli voi käydä hyvä tai huono säkä.

Kävimme illalla uimassa hotellin uima-altaalla paljaan tähtitaivaan ja palmujen alla. Ystäviemme homeiset huoneet varjostivat nautintoa ja allas muuttui ajatuksissamme "kolera-altaaksi" :D Totuttiin edellisessä paikassa liian hyvälle selvästi.

Key West vaikuttaa superihanalta ja eksoottiselta paikalta. Kaikkialla on koristeellisia pastellisia pitsihuviloita ja kukkoja tallustelee pitkin katuja. Päätimmekin jäädä vielä toiseksi yöksi kaupunkiin. Varasimme huvila-tyylisen huoneen keskustasta, joten huomenna ehkä sitten paikasta lisää. Vielä muutama yksityiskohta...

... ja kuva auringonlaskusta, jota ihailimme aivan saaren eteläkärjessä ja sitten unta palloon! Bis morgen!

4 kommenttia

1. Aivan ihania kuvia, erityisesti tuo viimeinen! <3 Ihanan näköinen myös tuo teidän huone, ikävä että samassa porukassa oleville tarjotaan sitten huomattavasti huonompaa laatua.

Ko kattoo näitä kuvia niin vähän alkaa harmittaa että se meidän oma reissu Key Westiin oli niin pikainen, mutta se oli tosiaan pahimman turistikauden aikaan joten kaikki paikat oli tukossa. Ehkä täytyy siis käydä siellä vielä joskus näin talviaikaan sun inspiroimana! :)

Niin ja pakko nyt mainita kun oon joka päivä kommentoinu sun postauksia, että nyt en pääse pariin päivään koneelle niin ei varmaan tuu kommentteja! :D Että osaat sitten henkisesti varautua siihen että meikäläinen jättää sun kommenttiboksin vähäksi aikaa rauhaan. :P

Ihanaa aikaa Key Westissä!

1. Kyllä kandee suunnata Key Westiin uudelleen jos edellinen kerta jäi vajaaksi. Minusta paikka olis mahtava stressin poisto paikka, vois mennä sinne vaikka kuukaudeksi :) Musta tuntuu et mää kaivan teidän roadtrip -postaukset esille ja alan lukea ne uudelleen läpi. Tämä Suomi ei nyt kyllä oikeen nappaa, mielellään pakenen toisiin maisemiin takaisin vielä.

Hih, ihana ku varoitit et kommentit loppuu, muuten oisinki varmaan ajatellut et nyt on laskenu meikän blogin taso niin et oon karkoittanut sut :) Mut enpä oikeen sen jälkeen tainnut ehtiä itsekään netin äärelle ku piti viimeset päivät yöhön asti vaan uida ja ottaa ilo irti niin kauan ku sitä riittää.

2. Ihan on mukavia maisemia Key Westissä. Ehkä sun tosin käy hieman kateeksi muakin, koska Helsingissä on mukava talvisää ;-)

Meillä on kaikki logde-päätteiset motelliketjut pannassa, yksi erittäin ällöttävä (haju)huone etelä-Dakotan Econolodgessä kolme USA:n matkaa sitten sai tämän aikaan. Ei jääty siihen lodgeen yöksi vaan kävin ilmoittamassa hotelli respassa, että meidän matka jatkuu. Emme joutuneet maksamaan dollariakaan poislähdöstä, koska sanoin että ajatus nukkumisesta niissä sängyissä & lakanoilla oksettaa mua. Toivottavasti huvilahotellissa kaikki on paremmin! Enjoy the sun!

3. Vai mukava talvisää... enpä oo vielä uskaltanut lähteä katsomaan ulos tänne saapumisen jälkeen... vähän on epäilyksen verhoa edessä xD

Meillä on ollut ihan hyviä kokemuksia econo lodgesta ja ois ollut tostakin jos vaan meidän huone ois ollut ainut mistä ois tiedetty. Mutta kyllä ton Key Westin huvilahotellin jälkeen nuo tollaset pienet paikalliset majoituksentarjoajat nousi arvoon arvaamattomaan. Siellä kokee kyllä enemmän paikallista elämän tyyliä ku jossain hotellissa tai motellissa. Eli suosikaamme niitä jos niitä on tarjolla :)

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!