Pohdintaa asiakaspalvelusta

Muistatteko, kun kirjoitin Victoria's Secret -rintsikkatilauksestani muutama kuukausi sitten? Nyt ilolla vastaanottamani tuote kuitenkin petti minut ja aloin epäillä merkin laadukkuutta. Kun kaarituki pompsahtaa esille, eihän rintsikoilla yleensä enää tee sen jälkeen mitään. Päätin laittaa kuvan rikkoutuneesta tuotteesta VS:n asiakaspalveluun. Viestiin tuli automaattivastaus samantien, jossa luvattiin, että he vastaavat minulle henkilökohtaisesti 48 tunnin sisällä. Ja näin todella kävi.



Vastaus oli aivan ihana. Siinä kiitettiin kovasti vaivannäöstäni ja kerrottiin, kuinka olen heille todella, todella tärkeä asiakas ja että haluavat palkita minut yhteydenotostani. Uusi tuote on jo laitettu matkaan ja sen pitäisi saapua muutaman viikon kuluessa. Rikkoutunutta tuotetta ei tarvitse palauttaa, jotta minulle ei tule lisävaivaa. Sitten vielä muistuttivat, että tämä on erikoistapaus ja että normaali vaihto- ja palautusproseduuri kerrotaan aina tuotteen mukana. Mitäs tästä opimme: Aina kannattaa kysyä ja antaa palautetta.

Mitä te olette mieltä, onko tämä normaalia asiaaspalvelua vai poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelua? Mielestäni asiakaspalvelun tulisi olla aina tällaista, mutta silti olen jotenkin yllättynyt, että helmikuusta asti käytössä ollut tuote korvataan uudella näin helposti.

Alkaa harmittaa, etten ole esimerkiksi UGGeistani lähettänyt asiakaspalautetta, sillä toiset näistä kalliista hankinnoistani menivät ensimmäisellä sateella käytännössä pilalle. Ja toisten varsi alkoi löpsöttää heti alusta alkaen ikävästi ja en tykännyt niistä enää niin paljon. Sen sijaan, että olisin vain tyytynyt harmittelemaan kohtaloani, olisi kai pitänyt lähettää asiakaspalautetta. Kuka ties sielläkin olisi ollut yhtä hyvä vastaanotto?

Millaisia kokemuksia teillä on asiakaspalvelusta? Olisi kiinnostavaa kuulla. Näissä mietteissä, mukavaa lauantai-iltaa!

6 kommenttia

  1. Todella hyvää asiakaspalvelua! Tuollaista sen todellakin pitäisi aina olla, noin niitä kestäviä asiakassuhteita rakennetaan ja ylläpidetään. :)

    VastaaPoista
  2. Aivan loistavaa asiakaspalvelua, tuollainen lämmittää aina! Ehkä määkin nyt viimein käyn ens reissulla testaamassa VS:n palvelua, jos sitä pidetään siellä tärkeänä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kirjoitahan sitten kokemukset blogiin niin verrataan fiiliksiä :)

      Poista
  3. VS on ihana! Itselläni ei muita alusvaatteita taida ollakaan, sillä sen verran ison satsin kanssa viimeisimmiltä reissuilta kotiutunut. Vaikka vielä on varastoa hyvin jäljellä, niin monesti olen miettinyt tuota netistä tilaamista. Kiva kuulla, että positiivinen asiakaspalvelukokemus jatkuu edelleen. Viimeksi taas häkellyin kun myyjä normaaliin tyyliin tiedusteli alkuun nimeäni, esitteli itsensä ja vielä tuntia myöhemmin liikkeestä poistuessani toivotti nimelläni hyvää pävän jatkoa :) Oma nimimuistini on niin surkea (noin 5min luokkaa), että haluaisin todella oppia heidän salaisuutensa nimen muistamisen takana :D -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä killertaito, jonka myös minä haluaisin oppia! Itsellä tahtoo olla sama vika, että nimi pysyy mielessä korkeintaan viis minuuttia. Ja noilla VS:n tyypeillä pitää vielä muistaa mitä erilaisempia ulkomaalaisia nimiä, ei voi olla helppoa! Mutta kyllä menenstyksen salaisuus on juuri tällaisessa elämyksellisessä ja huomioivassa myynnissä. Tässähän kovasti minäkin teen heille markkinointia, ja kovasti juuri vielä sitä tehokkainta sellaista. Suosittelun voimaa ei varmaan voita mikään mainos.

      Poista

Kiitos kommentista, niitä on aina kiva saada!